Världen är liten

Varje gång någon ska åka utomlands med AFS Colombia kommer dom alltid dagen innan eller samma dag till AFS-kontoret för att få lite praktisk information. Idag kom det en kille med sin familj som ska åka till USA ikväll. Hans bror kom hem från ett år Nya Zeeland i Januari så Vanessa passade på att presentera oss för varandra. 

Han berättade att han bodde i en liten stad som heter Whakatane, på Ohope Beach! Detta var samma stad som jag bodde i när jag va i NZ. En liten stad med 30 000 invånare och han bodde också där! Han bodde nån kilometer ifrån mig bara.
Hans idrottslärare visade sig vara min familjevän och det sjukaste var att hans värdsyster, Georgia, gick i samma klass som jag gjorde!
Han känner massa av mina gamla vänner, vet var mitt hus ligger, vet vem killen jag var tillsammans med är och han hade samma lärare som jag hade! Herregud va världen kan vara liten ibland! :) 

Detta är inte första gången något sådant händer mig inom AFS. Det är alltid någon som känner någon eller som bott i nån familj eller gått i samma skola.
 
AFS- Connecting lives, Sharing cultures
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0