Världen är allt liten!

Jag hade en riktigt bra kväll igår!! När jag kom till residentet så övade vi in och utgång inför luciatåget, sångerna samt provade lucialinnen. Vi var ca 16 personer i tåget samt några barn mellan 2 och 7 år som gick med. 
Själva luciatåget gick riktigt bra! Sången satt som en smäck och in och utgången blev perfekt! Publiken var imponerade och gav oss all uppmärksamhet under tågets gång, riktigt kul!
 
Efter luciatåget gick vi alla ner till julfesten där det fanns svenska godsaker att hugga in på! Det fanns lax, jansons, köttbullar, prinskorv, knäckebröd, prästos, herrgårdsost, kanelbullar, glögg, pepparkakor och mycket mer! Muuums!
Tyvärr var det ingen som kunde ta bilder med min kamera, så jag får vänta med att lägga upp bilder tills någon annan lägger upp på facebook eller liknande! :) 

När jag stod och pratade med en dansk tjej så ser jag en man som jag känner igen, men jag kom inte ihåg var jag kände igen honom från. Efter ca en timmes funderande så kom jag på var jag trodde jag kände igen honom från. Han liknade ägaren av ett café vid mitt gamla gymnasium som heter Smörgåsboden, där vi ofta åt lunch eller köpte med oss mackor. 
Jag gick fram till honom och frågade om han var svensk och om det faktiskt var han, ägaren, vilket det faktiskt visade sig vara! Han kände igen mig också och vi båda blev väldigt förvånade av att se varandra där, på andra sidan jorden, på den svenska ambassadens julfest!! Han hade nu sålt cafét och flyttat hit för att tillbringa minst två år med hans sambo som jobbar på ambassaden! Världen är allt liten ibland!! :) 

Vid 21.30 ungefär så hoppade jag på bussen hem. Igår så var det en extra ciclovia, när vägarna stängs av för att promenera och cyckla. Denna kväll stängde dom av några av vägarna mellan 18 och 24 för att folk skulle kunna titta på alla fina julbelysningar. Så min lilla promenad hem från bussen var otroligt vacker! Bilarnas ljus var borta, gatorna  var fyllda av gående människor och husen samt parkerna lyste upp den mörka vinternatten, mys!! 
 
Hår får ni två bilder på mig påväg till Luciatåget :) 
 
 
Ikväll ska jag bara ta det lugnt, imorgon och på söndag blir det AFS-läger!! :) 
Hoppas ni alla får en bra helg! Puss&Kram




Kommentarer
Annica

Vad häftigt att träffa på bekanta på andra sidan jorden :-) Väntar spänt på att någon annan lägger upp bilder på er :-)

2012-12-14 @ 17:34:41
Sebastian

Det är väl precis utanför den svenska ambassaden?

2013-01-15 @ 12:43:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0