Gårdagen på den nordiska julbasaren

Det var en jätte bra dag igår, en sån där dag som bara flyger förbi för man har roliga saker att göra hela tiden.

Julbasaren började klockan 12:00 och vi som skulle sjunga skulle träffas vid 12:30 för att träna två timmar innan uppvisningen. Jag köpte med mig lunch och satte mig i skuggan i en park brevid Skandia, där det hölls, och tränade på sångerna från klockan 11 till 12:30. 
Sen var det mest jag och två andra tjejer som tränade innan, barnfamiljerna som skulle vara med sprang mest runt nämligen. Uppträdandet gick i alla fall väldigt bra, trots att vi inte hade sjungit ihop oss. Vi stod på scen med levande ljus och sjöng 5 luciasånger innan vi traskade ut. Det var väldigt uppskattat av alla som kom och kollade!
 
Efter luciatåget stannade jag kvar på julbasaren med Vanessa och hennes pappa Ingmar. Dom sålde bullar, pepparkakor, glögg, svenska smörgåsar, julpynt och massa svenskt godis. Efter att ha stannat kvar i några timmar, kollat runt på grejjerna och köpa alldeles för överprisat godis traskade vi hem. 
 
Priserna var följande:
En dubbeldaim - 32 kr
En maraou 200 g - 40 kr
En påse bilar - 40 kr
En fjuttig påse med pepparkakor (hemmagjorda och brända) - 20 kr 
Glögg - 20 kr
 
Efter en lång och rolig dag somnade jag fort, sov hela natten och vaknade upp utvilad imorse! 
Här kommer bilder från gårdagen, samt lite julpynt som vi gick förbi på vägen hem! Annika, en tjej i luciatåget, ska skicka bilderna som togs med hennes kamera på luciatågen senare, då får ni se hur vi såg ut :) 
Btw, ursäkta mina dåliga mobilbilder, men jag är för lat för att ta med mig min kameria. :)
Pusss så länge!

 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Annica

Ordentligt med juldekorationer på gatan. Vad är det för byggnad och varför dekorerar de så mycket?

Svar: Detta är en exklusiv hårfrisör som har gjort. Varje år så dekorerar de hela byggnaden och alltid med nya teman och dekoration :)
Gabrielle, Bella, Grande

2012-11-27 @ 04:43:59
Annica

Inte illa :-)

2012-11-27 @ 18:11:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0