Lucia

Idag skulle jag gärna varit hemma i Stockholm. Varje Lucia så brukar nämligen jag, Mamma och Anders titta på Luciamorgon på tv samt äta lussebullar, papparkakor och dricka varm choklad med massaaa vispgrädde!! 
Istället vaknade jag upp till ett ganska varmt och soligt Bogota, åt frukost och gick till jobbet. På jobbet har jag nu druckit varm choklad och kollat på reprisen av Lucia på SVtplay, dock inte samma sak som att sitta hemma en mörk vintermorgon. 
 
Klockan 17 i eftermiddag ska jag och luciagänget mötas upp på det svenska residenset för att öva inför kvällens luciatåg. Klockan 19.30 tror jag att tåget börjar och det kommer vara 300-400 gäster! Det känns lite pirrigt men det ska samtidigt bli väldigt kul!! :) 
 
Om exakt 10 dagar så landar jag snart i Miami, jisses vad tiden går fort! Jag vet att jag skriver det hela tiden, men det är sant! Tien flyger förbi utan att jag märker det! Imorgon ska jag antagligen besöka en saltkyrka utanför Bogota och i helgen är det end of stay camp för några studenter, sen wiisp, så är det måndag och sista veckan här för mig.. 
 
Hoppas ni njuter av Lucia idag!! (btw, varför var det en rappare i luciatåget på tv...?) 
Puss&Kram


Kommentarer
Annica

Jag gillade rapparen. Behövs lite förnyelse i kombo med det gamla klassiska :-)

Svar: Nej han va töntig :P
Gabrielle, Bella, Grande

2012-12-13 @ 17:45:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0