Såser

Något som colombianer är väldigt dåliga på är såser. I Sverige så får du nästan alltid en sås till köttet, fisken eller kycklingen, men inte här. Här får du proteinet serverat med potatis, ris och sallad. Det blir ofta en gaska torr måltid.  Den ända gången du får en sås är om du beställer en hamburgare och då är det dreas fejk ketchup som kommer med. Creme fraiche existerar inte här, så det är inte så lätt att bara slänga ihop en lätt sås heller. 

Det är märkligt vilka saker jag kommer uppskatta när jag kommer hem. Förut har jag alltid tagit såser förgivet, men nu är det något lyxigt, något jag inte får ofta. 
 
Det skulle sitta ganska fint med kött, bea och sallad nu :) muuums!

Mumsig bild lånad från http://alltomlchf.blogspot.com 
 


Kommentarer
Josefine

När du kommer hem så ska jag laga biff med bea till dig! <3

2012-09-19 @ 17:24:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0