Helgen

Internet slutade fungera i lördags morse, så kunde tyvär inte blogga under helgen. Sorry mina trogna läsare!

På fredagen hade jag, Vanessa och Daniel anordnat en hejdå-drink för en tysk volontär som ska åka hem. Jag och Vanessa hade tänkt att stanna någon timme bara och sedan gå vidare, men kvällen var så rolig så det blev många timmar med dans, öl och skratt.
Stället vi var på var ett super mysigt ställe uppe i Usaquen, ett område nära oss. Baren var mysigt inredd och efter klockan 22 så började ägaren, ganska full, spela live med sitt band. Han livade upp stämningen rejält och fick alla gäster att bli på topp-humör!

På lördagen besökte jag ett solarium nära oss för att inte behöva ligga kritvit på stranden i Cartagena (Jag vet att Mamma, Cattis och Celle tycker jag är såå töntig). Detta ställe var 10 gånger så modernt som ställena jag besökt i Stockholm. När man kom in så välkomnades man av en receptionist som gav än en handduk och hårskydd. Hon visade vägen till det solarium man ville användaoch låste upp (det fanns 5 sorters solarium, beroende på vilken hudfärg man har). Rummet var väldigt stort och fräscht och solariumet var super modernt, förstod först inte vad alla funktioner var till för..
När jag kom ut till receptionen efter att ha solat mina 25 minuter så fick man ett glas med färskpressad morotsjuice, för att man ska bli brunare(innehåller massa betakaroten). Coolt ställe som jag säkerligen kommer gå tillbaka till! :)

Igår, söndag, så var jag och Vanessa uppe redan klockan 9am beredda att gå ut på vår söndagspromendag. Vi hade bestämt oss för att gå ännu lite längre denna gång och fortsätta trappa upp längden varje söndag. Detär så skönt att vara ute och gå på söndagar då det är Ciclovia, bilarna får inte köra på vissa vägar så man ska kunna gå/springa/cykla.
Det blev en 2 mil lång promenad med stopp halvvägs för att äta lunch med några kompisar. Riktigt skön promenix som avslutades med marknaden i Usaquen. Kom hem med trötta ben och en fin höstig sjal/halsduk.

Nu ska jag och Vanessa strax gå till jobbet. Amazonas-resan börjar dra igång, det är 55 studenter som är intresserade av att åka! Tjohoo! Kommer bli riktigt kul! Puss på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0