Universidad Nacional

På måndag smäller det! Jag ska börja kombinera mitt arbete med lite studier på Universidad Nacional i Bogota. 
I 8 veckor framöver, varje vardag mellan kl 16 och 18, kommer jag befinna mig i ett klassrum och lära mig spanska. Denna kurs är den våra utlänska volontärer brukar gå på och ska vara väldigt bra! Efter kursen får jag även ett intyg och betyg från universitetet. Min första kurs någonsin på ett universitet, wohoo. 
Spanskaläraren som jag hade tyckte inte jag om och avslutade därför mina lektioner med henne. Hon satt mest och pratade om sitt eget liv och det kändes som hon ville bli bli min kompis istället för lärare. Kändes inte riktigt som jag lärde mig något. Denna kurs ser jag dock verkligen fram emot! :) Kommer spendera mina framtida kvällar med läxor och plugg inför prov!

Nu har jag även anmält mig till kurser till universitetet i Sverige till våren. Planen är att jag, Jossan och Frida ska åka till Nya Zeeland, Australien och Asien nästa höst under ca 3-4 månader. Innan dess vill jag plugga lite, så jag har tänkt att läsa en juridisk introduktionskurs för att känna på om juridikstudierna är rätt för mig(vilket jag redan tror). Kursen jag vill läsa går på 50% och är internetbaserad från Lunds Universitet, vilket är där jag vill plugga i framtiden. 
Så om allt går som jag vill i framtiden börjar jag plugga på Lunds universitet hösten 2014 på juristprogrammet. Perfekt med nära hem till Mormor och Morfar, kommer garanterat komma och hälsa på på helgerna och äta lite ordentlig mat istället för studentmat ;) Där blir det plugg några år innan jag och Josefine åker utomlands och pluggar juridik under ett år eller liknande! :) 
 
Såhär kommer jag sitta på kvällarna under 8 veckor. Denna bild är dock 2 år gammal :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0