Universidad Nacional, Español 1

Hej hopp på er!

Igår var min första dag i en ny skola och en ny klass. Universidad Nacional är väldigt annorlunda jämfört med t.ex. Stockholms universitet. Här är väggarna täckta med klotter, längs gatorna står studenter och säljer godis, mat, dryck, nerladdade filmer och serier. Det är även ganska vanligt att studenter demonstrerar mot allt möjligt. Då stängs skolan ibland ner och demonstranterna blir tvingade att gå ut på gatan, där de möter arga poliser. Trots klotter och demonstrationer så är detta ett av de bästa universiteten i Colombia. 

När jag kom till universitetet så blev vi hänvisade till en sal där alla skulle samlas, för att sedan delas in i grupper beroende på nivå. Jag skulle gå nivå 1, ganska basic, för att jag vill lära mig grunderna som jag glömt bort sen jag lästa spanska i högstadiet. Min roomie Mike läste nivå 1 under aug-sep och sa att kursen går väldigt fort fram för att vara en "basic level".

Min lärare, Clara Isabel, var väldigt snäll och professionell. I klassen var vi 18 stycken med en blandning av asiater, fransmän och norska. 
Efter att vi presenterat oss och pratat lite i klassen ville min lärare flytta mig till level 2. Jag bestämde mig dock för att stanna, då jag tror att 2an är för svår för mig. Min roomie Mike går den nu och han har ju varit här i tre år..
Jag ska dock känna hur det känns idag och sen bestämmer jag mig och jag vill byta eller inte :) 

Idag när jag åker till skolan ska jag även försöka komma ihåg att ta lite bilder på universitetet som jag kan visa er!

Puss på er!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0