Inställd lektion och helgens planer

Igår när jag kom till universitetet så var inte vår lärare där. Jag och mina klasskompisar satt och väntade ett tag innan en man som jobbar på universitetet kom fram och berättade att det inte var någon lektion. Detta var pga att det var några studenter som hade "tagit över" några byggnader. Detta är ett av deras sätt att demonstrera, 
Lärarna ville att alla elever skulle lämna universitetsområdet för att lugna ner allt. Sedan skulle de ringa in polis för att ta tillbaka byggnadera, detta kunde då bli farligt så de ville att alla skulle gå hem. 
Idag är det nog inte heller någon lektion, jag får hålla koll på min mail och hoppas på att universitetet meddelar oss om vad som händer. Det kändes ganska onödigt att åka 50 minuter dit och 50 minuter hem för att inte ha någon lektion!
 
Denna helg och nästa helg är det långhelg, ledig båda måndagarna, skönt! På lördag ska jag och mina roomisar ha ett litet halloweenfirande hemma hos oss med några kompisar och på söndag ska jag ut på ciclovia med min kompis. Ciclovian är varje söndag och varje röddag, altså två måndagar i rad nu. Det är då många gator är stängda för att man ska kunna cykla/gå/jogga. :) 
 
Hoppas ni får en bra helg!! Puss


Kommentarer
Annica

Puss gurkan och tack för mysig Skype igår :-)

2012-11-04 @ 11:32:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0