Lediga dagar och livet leker

Under de senaste dagarna har jag varit ledig och bara njutit av livet. Livet som arbetslös kan vara ganska skönt ibland, blir dock rastlös ganska ofta. Tur att jag har Frida till min undsättning som kan underhålla mig!
 
I Fredags skulle jag, Josefine och Frida gå ut och äta. Josefine lyckades dock dra på sig en halsfluss, så det skulle bara vara jag och Frida. När vi väl kom till Texas Longhorn på Birger Jarlsgatan så var det fler där än bara vi. Sara, Jonte, Gustav, Max och Gustaf var överaskningen som Frida och Josefine hade pratat om. Det blev en god middag, en äcklig drink och mys med vännerna. Kvällen avslutades på ett laserdome ställe i vasastan där vi spelade pingis och sällskapsspel, otippat men väldigt kul!
 
I lördags lagade jag och Frida världens godaste middag. Vi köpte god hängmörad entrecote från Australien som vi åt tillsammans med bea och potatisklyftor. För första gången fick jag visa mina grillkunskaper och jag var gryyyyymmmm!!! En perfekt grillad entrecote är svårslaget.
Citerat från Frida: "Woow, kniven bara gliiiider igenom köttet" och "Detta är det bästa köttet jag någonsin ätit" .
Min kära kompis Frida är nämligen van att äta övergrillad kyckling... :)
 
Jag och trötta Frida påväg hem i fredags.
 
Gårkvällen tillbringades med Carl-Johan Nilsson, en barndomsvän, och Frida. Jag och Frida låg sovandes i soffan medan Calle kollade på film efter film. Nu väntar vi på att pannkakssmeten ska stå till sig i kylen så vi kan börja dagen med en höjdarfrukost!!
 
Pusss och Kram chokadbanan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0