Första dagen på jobbet

Igår var min första dag på jobbet. Vaknade klockan 04 pga jetlagen, men lyckades somna om till kl 07 tillslut. På AFS-kontoret här så börjar man jobba klockan 09 och slutar klockan 18, med en timmes lunch.
Igår gick allting jätte bra, jag gjorde inga stordåd precis, skickade mest ut lite mail och fixade med lite papper.
 
Jag, Vanessa och Erika(volontär ansvarig på kontoret) gick och käkade lunch tillsammans. VI betalade ca 35 kronor och fick huuur mycket mat som helst. Till förrätt fick vi tomatsoppa, sen fick vi kyckling, ris, potatis, broccoli och tomat, samt färskpressad juice och ananas. Detta är tydligen en normal lunch i Colombia, att man får förrätt, juice, plus att man får potatis och ris till huvudrätten.
 
 
Idag ska jag Vanessa och Gloria(super-volontär i Bogota) åka och hälsa på en skola lite längre upp i bergen. Det är en skola som ska börja ta emot studenter nu, så vi ska åka dit och presentera oss.
Taxin kommer klockan 05.45 och hämtar oss.. Tur att jag har jetlag och vaknade klockan 04.15.. :)
(klockan är 04.35 här nu)
 
Vädret här är ganska kallt. Förtsa dagen var det hyffsat varmt, så när jag gick i byxor och piké så var det nästan för varmt. Men igår frös jag med byxor och jeansjacka.. Det går lite upp och ner.. Även fast det kan bli upp till 25 grader på dagen så går man aldrig i shorts. Folk skulle förstå att jag var turist direkt om jag hade det.. Så det får väll bli att svettas i jeans och 25 grader.
 
Jag hade tänkt att skicka lite vykort hem, det är ju alltid kul. Men denn plan har ändrats nu, ni kommer inte få någon post från mig. Colombia har tydligen inga brevlådor eller postsystem.. Om ni skickar post till mig så kommer det i vår brevlåda, men om jag ska skicka till er måste jag använda privata bolag, typ dhl. Det skulle kosta ca 100 kr att skicka ett vykort.. Känns lite överdrivet faktiskt.
 
Jag ska ta bilder på mitt rum, som jag får flytta in i idag, lägenheten, kontoret och omgivningen. Än så länge får ni två bilder från Calle 116 där jag bor.
 
 
Pussss, hörs senare!


Kommentarer
Cecilie

Gud vad roligt att läsa och även få se bilder! Du är grym Bella, fortsätt vara så streetsmart så hålls mina nerver i schack:) PUSS

2012-07-31 @ 21:20:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0