USA eller Tyskland?

Majoriteten av ungdomarna i Sverige som ska vill åka utomlands drömmer om det amerikanska highschool-livet. Cheerleaders, amerikansk fotboll och drömmar om att allt ska vara som på filmer. 
I Colombia är det ganska coolt att åka till USA, men det som fascinerar flest ungdomar är att åka till Tyskland. Det verkar som att tyska är det språk som är viktigast är lära sig här, förutom engelska och spanska. 
Även de vuxna verkar tycka tyskland är väldigt coolt. Det har flera gånger varit folk som frågat om jag och Vanessa pratar tyska när vi sitter och prata svenska och folk som kommer till kontoret får alltid för sig att jag är tysk.
 
Personligen tycker jag det är kul att ett annat land, inte bara USA, blir populärt bland ungdomar. Jag ska göra mitt bästa för att få de colombianska ungdomarna att bli intresserade av Sverige också :) 
 
  VS.   

 
              
 
 


Kommentarer
Tina

Columbianerna verkar ha bra smak ;-)

2012-09-05 @ 08:37:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0