Uppe i bergen

Dag har jag spenderat första halvan av dagen uppe i bergen i en liten del till Bogota som heter La Calera. Resan började klockan 05.45 för att komma till skolan klockan 07 i tid för vårt möte. Här i Colombia så finns det dock inte riktiga tider. När vi kom till skolan så var hon vi skulle träffa upptagen i ett annat möte, så vi väntade till klockan 09 istället..
Efter mötet åkte jag, Vanessa, Gloria och en värdfamilj och åt en typisk lunch i La Calera. Detta bestod av en soppa/vatten-blaska med socker från sockerplantagen, en colombiansk färskost och ett typiskt majsbröd från Colombia som finns i olika sorter beroende på region. Denna vattninga blaska var väldigt speciellt.. Det smakade verkligen som man hade tagit varmt vatten och socker och värmt upp. Detta skulle man då äta med osten och brödet. En mycket speciell maträtt som kanske inte har blivit min favorit, men det var kul att prova i alla fall.
Jag har dock hittat en sort av detta bröd, Arepas, som jag tycker är jätte gott. Det steker man och äter när som helst.
 
Bilder från La Calera
 
Jag har ju lovat lite bilder från lägenheten. Här kommer det några på Vanessa och David(vanessas kille som också bor i lägenheten) i köket, Vanessas hund Snappo, några från vardagsrummet och från mitt sovrum.
 
 
Hörs imorgon! Pusss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0