Spanska

Min spanska går framåt, mycket bättre än när jag kom hit. Jag förstår mycket mer, men har fortfarande ganska svårt att få fram orden själv när jag ska prata. Jag har ca 4 timmar spanska varje vecka med min privata lärare, det hjälper väldigt mycket. På senare tid så har även Vanessa och Daniel börjat prata spanska på kontoret, vilket medför att jag snappar upp mycket mer. Jag måste dock bli hårdare med mig själv med att endast prata spanska och få mina kompisar att göra detsamma, om jag ska kunna lära mig språket fortare. 
Nu ska jag sätta mig och hårdplugga innan jag går och lägger mig. Har bestämt mig för att lära mig 10 nya verb ikväll :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0