Räknas detta som mat?

I och med att jag bor i ett kollektiv så lagar ju alla sin egen mat. De första dagarna så var jag så trött att jag inte höll mig vaken till middagstid och igår lagade Vanessa och David mat åt mig också. Idag var det dock bara jag och Mike hemma och han skulle käka nått han hade hemma, så jag var tvungen att gå själv till Carulla, mataffären, och köpa mat.. Det är inte lätt att bestämma sig vad man är sugen på plus att man måste tänka på vad allt kostar, i och med att det är mina egna pengar ;) Efter många rundor runt i butiken blev det chorizo, lök, pasta och salsa de tomate, deras motsvarighet till ketchup, ett säkert kort... trodde jag...

Pastan blev helt okej, men korven blev överstekt och la salse de tomate smakade... inte ketchup!! Ketchup är något jag kan ha till ALLT, men neeeej inte denna "ketchup", den var fruktansvärd! Nästa gång jag handlar ska jag investera i en riktig importerad ketchup som dock kostar 4 gånger så mycket..
 
Det positiva med denna kväll var dock att jag köpte cola light, soooom jag har längtat!! Till lunch här dricker man mest juice, så jag har väntat många dagar på denna underbara dryck! Jag kan ju dock inte sova när jag har druckit cola light eller kaffe efter lunch.. Något konstigt med vår släkt och koffein.. Men det får det vara värt idag!
 
Skåda min oerhört vackra middag.. Mormor kanske kan komma och laga lite mat till mig? :)
 
 
 
GOOOOTTTT med cola light
 
Kallas detta mat..?
Trackback
RSS 2.0