Politiskt seminarium

Igår så var jag bjuden på ett politiskt seminarium inne i mitten av Bogota. För första gången tog jag bussen själv, vinkade in bussen, betalade 6 kronor och sa sedan åt chauffören när jag ville gå av. Här i Bogota använder de sig nämligen inte av busshållplatser, man vinkar istället in bussen och blir avsläppt precis var man vill. Bussarna är ständigt fulla och den dryga milen in till stan tar ca en timme.. 
 
Detta seminarium handlade om den politiska situationen i Colombia, och av det lilla jag förstod, det var nämligen på spanska, så var det ganska intressant. Efter seminariet gick jag runt lite i stan och njöt av fruktsallad/juice, innan jag lyckades ta fel buss hem så det blev en lite längre promenad än väntat ;) 
 
På åndag är en röd dag här, så det blir en långhelg med mycket roligt inlanerat! kväll är jag medbjuden till den Indonesiska ambassaden med Vanessa för att fira deras nationaldag, spännande! Imorn ska alla roomisar äta middag i lägenheten, sen kommer det över lite kompisar innan vi går ut allihopa. De resterande dagarna kommer spenderas inne i stan och förmodligen med lite AFS också, de tyska volontärerna anländer ju på tisdag.. :)
 
Här kommer en bildbomd från idag! Pusss
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0