Back to old bussines

Sitter här vid köksbordet och pluggar spanska.. Läser mina anteckningar och gör min läxa.. Får lite flashbacks från i våras när livet bestod av plugg och jobb... Fast denna gång är det ju faktiskt frivilligt och för att jag vill göra det :)

Hela denna vecka är det fullt upp med att planera nästa veckas läger, då 39st tyskar, mellan åldrarna 18-28, kommer hit och ska volontärarbeta. Efter alla nya studenter kommit hit ska jag börja med ett eget projekt här inom AFS.
Jag ska åka runt och intervjua och hälsa på olika projekt som våra volontärer arbetar på, t.ex. barnhem, skolor och byggföretag. Jag ska nämligen ta reda på vad för inverkan volontärerna har på barnen eller samhället. Ska bli riktigt intresant och kul att få göra sin egen grejj :) Berättar mer om det sen när jag får tid över att börja planera projektet :) 

Pussss


Kommentarer
Tina

Ah, då får du snacka massor med tyska då, du som är så duktig på "JA JA, BLA BLA" ;-) Kul att se att du verkar ha det bra, men jag trodde inget annat heller. Vi har ankomstläger nästa vecka, tjoho! Puss!

2012-08-17 @ 14:04:05
URL: http://beauty.viktbloggerskan.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0