Andrés Carne De Res

Igår vad jag medbjuden till Andrés i Chia, en restaurang som senare på kvällen förvandlas till en nattklubb.
Jag och Juan David tog oss ut till Portal del Norte, änd stationen på el TransMilenio, deras motsvarighet til tunnelbana även fast det är bussar. Där plockade Juan Davids kompis upp oss och körde oss hem till honom. Eftersom denna nattklubb är colombias dyraste så passade vi på att dricka några margaritas innan, istället för att betala 150 kronor per drink ute.
 
Några timmar senare när vi hoppade ut ur bilen utan för Andrés så möttes vi av ett hav med människor, bilar och poliser. Detta ställe är tydligen "the place to be", vilket polisen visste om och därför bevakade folkmassorna och bilarna som körde förbi.
 
Hela klubben var inomhus, fast ändå utomhus, beroende lite på var du gick. Taken och väggarna kryllade av lampor, tavlor och alla möjliga saker som man kan hänga upp. Dansgolven var fulla av colombianer och turister som svängde på sina höfter och visade sina salsakunskaper. Hela stället var bara sååå häftigt!!

Efter Andrés stängde så gick hela folkmassan tvärs över gatan där det fanns en liten foodcourt med allt du kunde önska dig. Deras specialite var en kött och potatis soppa serverad i en gullig liten minigryta, något tydligen de flesta colombianerna äter efter de varit ute och dansat en hel natt.
 
Det jag blev mest chockad över under hela kvällen var nog när Fabian gav över sina bilnyklar till en kille jag inte sätt förut, för att han skulle köra oss hem. I vissa bilförsäkringar de betalar varje månad så ingår det en serivice som du kan ringa när som helst du har druckit alkohol, så kommer det någon människa från detta företaget som kör dig hem. Helt knäppt, men väldigt skönt!
 
 
Andrés Carne De Res, bild lånad av colombiaholidays.com
 
Jag och Juan David
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0